بررسی قیمت سنگ قبر ۱۴۰۲

بررسی قیمت سنگ قبر درسال 1402

گذاشتن سنگ قبر از رسومی است که از هزاران سال قبل تا امروز پابرجا میباشد اما با گذشت زمان سنگ قبرها از لحاظ نوع و ظاهر دچار تحولاتی شده اند و در زمان فعلی برخی سنگ قبرها حالت تجملاتی پیدا کرده اند . صد البته که خانواده متوفی بسته به سلیقه ، سبک زندگی ، نوع فرهنگ و در نهایت بودجه شان میتواند سنگ قبر ارزان قیمت یا لاکچری و گران قیمت انتخاب نمایند . اما ما در این مقاله میخواهیم به بررسی قیمت سنگ قبر در سال 1402 بپردازیم و اینکه سنگ قبر  از چه قیمتی شروع میشود و قیمت سنگ قبر به چه عواملی بستگی دارد ؟ و هر نوع سنگ مناسب چه نوع آب و هوایی است بهترین و گران ترین سنگ قبر بازار کدام است ؟ هر نوع سنگ قبر چند سال دوام دارد و….

اگر شما هم بدنبال خرید سنگ قبر مناسب هستید حتما تا پایان این مطلب را بخوانید .

قیمت سنگ قبر به چه عواملی بستگی دارد ؟

با بررسی قیمت سنگ قبر در سال 1402 از رنج 3میلیون تومان شروع میشود و برای سنگ قبرهای لاکچری و خاص میتواند تا چند صد میلیون هم ادامه داشته باشد .و این تفاوت قیمت به عواملی همچون جنس سنگ قبر ،ضخامت و ابعاد سنگ مزار بستگی دارد .  البته که مواردی همچون قرنیزهای کارشده ،گلدان های سنگی و کتیبه سنگ مزار ، برش های خاص سنگ هم در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. اگر شما سنگ قبر را از فروشنده آن خریداری نمایید، متن نوشته های روی سنگ مزار هم انجام میدهند و شما هزینه ای بابت حکاکی نوشته های سنگ مزار لازم نیست پرداخت کنید . اما گاهی مشتری فقط یک سنگ مزار از کارخانه سنگ خریداری مینماید که دراینصورت هزینه حکاکی و برش سنگ را باید بصورت جداگانه پرداخت نماید.

پرفروش ترین سنگ قبر سال 1402 کدام است ؟

تعیین پرفروش ترین سنگ قبر در سال 1402 به عوامل مختلفی مانند سلیقه مردم، فرهنگ و مذهب، شرایط اقتصادی و تنوع سنگ های موجود در بازار هر منطقه بستگی دارد. با این وجود، به طور کلی می توان گفت که سنگ های قبر ساده و بدون طرح و نگار، به دلیل قیمت مناسب و نگهداری آسان، از جمله پرفروش ترین سنگ ها در سال 1402 هستند. سنگ گرانیت، سنگ قبر مرمر و سنگ های قبر مصنوعی به ترتیب از پرفروش ترین سنگ های قبر در سال 1402میباشند که این سنگ قبرها خودشان به چند مدل مختلف تفکیک میشوند .
سنگ گرانیت سیمین اصفهان: این سنگ به دلیل رنگ مشکی و دانه های ریز سفید، ظاهری زیبا و شیک دارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

سنگ گرانیت شبق: این سنگ به دلیل رنگ مشکی یکدست و صیقلی، از جمله سنگ های لوکس و گران قیمت به حساب می آید.

سنگ مرمر سفید: این سنگ به دلیل رنگ روشن و رگه های طبیعی، ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارد.

سنگ مرمر مشکی: این سنگ به دلیل رنگ مشکی و رگه های سفید، ظاهری شیک و مدرن دارد.

سنگ قبر نانو :این سنگ ها به دلیل مقاومت بالا، تنوع رنگ و طرح، و قیمت مناسب، از جمله سنگ های پرکاربرد برای سنگ قبر هستند.
ارزان ترین سنگ قبر بازار

بررسی قیمت سنگ قبر : ارزان ترین سنگ قبر بازار

همانطور که گفتیم انتخاب سنگ قبر به بودجه ،سلیقه ،نوع سنگ و طرح ومقاومت آنها بستگی دارد. که بودجه عامل مهمی در انتخاب است زیرا بازه ی قیمت سنگ قبر بسیار گسترده است . اما برخی افراد که بدنبال ارزان ترین سنگ قبر در بازار هستند باید دقت کنند ارزان ترین سنگ قبر علاوه بر جنس سنگ به عوامل مختلفی مانند طرح، ابعاد و محل خرید هم بستگی دارد. به طور کلی، سنگ های مزار ساده و بدون طرح و نگار، ارزان ترین نوع سنگ قبر در بازار هستند. که برخی از ارزان ترین سنگ های قبر در بازار به تفکیک نوع سنگ عبارتند از سنگ گرانیت سیمین اصفهان ،سنگ گرانیت نطنز و سنگ قبر نانو میباشند.

بررسی قیمت سنگ قبر :بهترین و گرانترین سنگ قبر 1402

تعیین بهترین و گرانترین سنگ قبر در سال 1402  سنگ های قبر با کیفیت بالا، طرح های خاص و منحصر به فرد، و جنس سنگ های کمیاب مانند مرمر، هستند. سنگ مرمر سفید استاتواری ،سنگ مرمر اونیکس ،سنگ گرانیت نهبندان ، سنگ گرانیت قهوه ای برزیلی از جمله گران ترین نوع سنگ های قبر هستند. اما طرح های سنگ نیز عامل مهمی در قیمت گذاری سنگ قبر محسوب میشود به این صورت که طرح های گران سنگ قبر به ترتیب زیر هستند :

سنگ قبر با طرح های حجمی: این نوع سنگ قبر با استفاده از دستگاه های CNC و به صورت سه بعدی طراحی و ساخته می شود و از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

سنگ قبر با نقاشی و تذهیب: این نوع سنگ قبر توسط هنرمندان نقاشی و تذهیب، با طرح های خاص و منحصر به فرد، نقاشی و تذهیب می شود و از قیمت بالایی برخوردار است.

سنگ قبر با خطاطی: این نوع سنگ قبر توسط خوشنویسان برجسته، با خطوط نستعلیق، ثلث و نسخ، خطاطی می شود و از قیمت بالایی برخوردار است.

بهترین سنگ قبر در شرایط اقلیمی اصفهان کدام است ؟

بهترین سنگ قبر در شرایط اقلیمی اصفهان سنگی است که در برابر گرما، سرما، تابش مستقیم خورشید و باد و باران مقاوم باشد.با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان، که شامل تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب است، سنگ های مرمریت دهبید ،سنگ مرمیت خوی ،سنگ گرانیت نهبندان و سنگ گرانیت سفید نطنز می توانند گزینه های مناسبی برای سنگ قبر باشند.البته سنگ های مصنوعی هم به دلیل تنوع رنگ و طرح، قابلیت شستشو و ضد خش بودن، از محبوبیت بالایی برخوردارند. با این وجود، در برابر تابش مستقیم خورشید ممکن است تغییر رنگ بدهند.

در پایان میتوانید برای انتخاب بهترین سنگ قبر اصفهان، می توانید با چندین فروشگاه سنگ قبر در اصفهان تماس گرفته و از آنها مشاوره بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *