حکاکی سنگ قبر با لیزر

حکاکی سنگ قبر با لیزر

در این مطلب میخواهیم به صفر تا صد حکاکی سنگ قبر با لیزر بپردازیم. با روی کار آمدن دستگاه های حکاکی لیزری بر روی سنگ قبرها و جایگزین گشتن آنها با حکّاکی های سنتی، مزیت های بسیاری برای حکاکان به چشم خورد که ظرافت و دقتی ویژه در اجراء نمودن طرح، امکان طراحی کردن نقشه های پیچیده و دشوار، کیفیت منحصر به فرد با سرعتی بالا در برش و اندک بودن مقدار حجم متریال زائد از جمله حائز اهمیت ترین مزیت های آن است. حکاکی سنگ را همگی ما با حکاکی چهره بر روی سنگ میشناسیم. حال آن که ما میتوانیم با بهره گیری از حکاکی لیزری کارهای دیگری چون؛ حکاکی لیزری بر روی سنگ قبر و روی سایر سنگ ها را انجام دهیم.

▪ چند راه به منظور حکاکی بر روی سنگ قبر وجود دارد؟

 راه ها و روش های حکاکی سنگ قبر با لیزر بسیار میباشد که در این بینابین ما میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم؛

  • انجام عمل حکاکی به صورت صنعتی با دستگاه سی ان سی.
  • انجام عمل حکاکی به صورت دستی بر روی سنگ.
  • انجام عمل حکاکی با فرز انگشتی بر روی سنگ.
  • انجام عمل حکاکی با اسید بر روی سنگ.
  • و نهایتاً انجام عمل حکاکی با لیزر بر روی سنگ.

پیدایش دستگاه های حکاکی لیزری بر روی سنگ؛

چندی پیش از بعضی ابزارهای خاص به گونه ای دستی به منظور عمل حکّاکی استفاده میشد. که این کار در ابتدا درصد خطای بیشتری را شامل میشد و از سویی زمان بیشتری را در راستای انجام عمل حکاکی میطلبید. چندی بعد که دستگاه های cnc به سوی بازار رهسپار شدند، در زمان کوتاه تری میشد طرح را بر روی سنگ ها اجراء نمود. ولیکن باز نیز این دستگاه ها مشکلاتی را در پی داشتند. همانند آنکه؛ دستگاه در حین اجرای کار با سنگ های سخت چند بار مته اش می شکست و یا آن که با دیگر خطاها رو به رو میشد.

و امّا خوشبختانه با پیدایش دستگاه های حکاکی لیزری بر روی سنگ این مشکل تا حد بسیاری برطرف گردید و نه تنها در زمان کمتری میشد که اقسام گوناگون حکاکی سنگ قبر با لیزر را به انجام رساند، بلکه حتی مشقت بارترین و دشوارترین حکّاکی ها را نیز میشد با آن به انجام رسانید.

به عنوان نمونه؛

لیزر کردن چهره بر روی سنگ قبر مشکلات مخصوص به خود را شامل میشود که به وسیله ی این ابزار، به روش های بهتری میتوان آن را به انجام رسانید.

روش های کار دستگاه های لیزر سنگ بدین صورت است که در آغازین کار یک اسکن از طرح اخذ میشود؛ پس از آن این طرح ضمن یک نرم افزار دو بعدی اجراء میگردد و در پایان پس از به انجام رساندن اعمال مختلف روی طرح به وسیله ی نرم افزار، آن را بر روی سنگ مدّ نظر پیاده میکنند.

حکّاکی لیزری بر روی سنگ علاوه بر آن که ظرافت و زیبایی ویژه ای را میبخشد، ماندگاری آن نیز منجر میگردد که مشتری های بیشتری را روز به روز به خود جذب نماید.

موارد بهره گیری از دستگاه حکاکی سنگ؛

روی سنگ ها، حکاکی های لیزری، شکوه خاصی را ایفاء میکنند. برای آن که حکاکی با ابزارهای لیزری به بهترین گونه ممکن باشد، توصیه میکنیم سنگ هایی که کاملاً به گونه ای شفاف هستند و به رنگ تیره میباشند، همچون؛ گرانیت، مرمر، بازالت، عقیق را اتخاذ کنید.

ابزارهای حکاکی لیزر بر روی سنگ ها به گونه لایه برداری به شدت ضعیف تا عمق یک میلی متر عمل مینمایند و همین که از سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ به دستگاه مدّ نظر تصویر ارسال گردد، عکسی با کیفیت منحصر به فرد خواهید داشت.

  در قسمت ذیل به بعضی موارد بهره گیری از دستگاه لیزر کردن بر روی سنگ اشاره خواهیم کرد؛

  • حکاکی متن و تصویر و چهره نگاری سنگ قبر اصفهان
  • تزئین نمودن سنگ ها به منظور بهره گیری در تزئینات داخلی و خارجی ساختمان ها.
  • امکان حک نمودن تصویر اشخاص بر روی سنگ به عنوان یک هدیه و یا به منظور استفاده خود.
  • تهیه و ساخت لوح های یاد بود.
  • امکان پیاده سازی لوگو بر روی تابلوهای سنگی تبلیغاتی برای مؤسسه ها و برندهای مختلف.

مزایای لیزر کردن سنگ قبر

 کاربرد حکاکی سنگ قبر با تکیه بر دستگاه های لیزر چیست؟

 حکّاکی سنگ با لیزر مزیت های منحصر به فردی به همراه خود دارد که در قسمت ذیل بدان ها اشاره خواهیم نمود؛

  • حکّاکی بر روی سنگ نما و یا سنگ های ساختمانی و نیز سر درب با ضمیمه طرح های ویژه.
  • حکّاکی نمودن بر روی سنگ های گوناگون، کاشی و یا سرامیک.
  • حکّاکی نمودن بر روی مجسمه های سنگی و یا پایه ها و مولاژهای شبه سنگ.
  • انجام عمل حکاکی بر روی سنگ های رو میزی.
  • حکّاکی نمودن بر روی نگین های انگشتر و یا آنکه سنگ های زینتی.

  آیا میدانید، مزایای لیزر کردن سنگ قبر چیست؟

حکّاکی لیزری سنگ مزیت های بسیاری را برای شما به همراه خود خواهد داشت که چنانچه بخواهیم از اقسام گوناگون آن سخن بگوییم، میتوانیم به؛

  • حکّاکی با ظرافت و دقت عمل بسیار بالا.
  • امکان حک نمودن در عمق های متنوع.
  • برخورداری از قیمتی ارزان و کم.
  • تصویر سیاه و سفید.
  • مورد بهره گیری برای حتی سنگ های مشکی.

اشاره داریم. از سویی به وسیله ی این دستگاه ها امکان حکّاکی نمودن چهره هم بر روی سنگ با مقدار دردسر کمتری صورت خواهد پذیرفت.

برخی نکات که میبایست در ارتباط با دستگاه های حکّاکی به آنها توجه کنید

کلّیه ی دستگاه های حکّاکی لیزری بر روی سنگ به یک شکل کار حکّاکی را به انجام میرسانند. چنانچه که شما در بطن بازار، عکس ها را بر روی سنگ ها مشاهده مینمایید، که به وسیله ی لیزر حکّاکی گردیده اند،  حال در قسمت حک لیزری با یک دیگر دارای تفاوت هستند، به این علّت است که پس از لیزر شدن عکس بر روی سنگ، بر روی خود عکس عمل هایی انجام میشود.

گاهاً چنین رخ میدهد که حکّاکی چهره بر روی سنگ و یا آن که حکّاکی تصویر روی سنگ قبر حاوی مقدار کیفیت و دقت بیشتری در مقایسه با دیگر تصویرها است. علّت این موضوع میتواند به دو دلیل صورت پذیرد؛

  • عمل لیزر با مقدار دقت عمل بالایی صورت گرفته است.
  • پس از کار لیزر، مقداری با دست خود بر روی تصویر کار مینمایند.

چنانچه پس از حکّاکی سنگ با لیزر، عکس را با استفاده از رنگ روغن رنگ آمیزی می نمایید، دقت داشته باشید که  به منظور پیش گیری از میان رفتن رنگ ها، به طور حتم سنگ را در مکانی قرار دهید که به دور از نور خورشید قرار گیرد و همچنین در صورت بارش باران رطوبت و آب با سنگ قبر برخورد ننماید. بنابراین توصیه میکنیم بر روی سنگ قبرهای خود از سایبان استفاده نمایید.

 و در پایان؛

دوستان عزیز ما ضمن این مطلب از خود سعی نمودیم شما را با مزیت های انجام عمل حکّاکی با لیزر بر روی سنگ قبر آشنا نماییم. امیدواریم که شما با اکتفاء به مطالب فوق بتوانید به اتخاذ تصمیم درست در این راستا عمل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *