انواع سنگ قبر را بشناسید

  • سنگ مرمر؛

این نوع از سنگ از گذشته ها جزء نوستالژی ترین و کاربردی ترین اقسام سنگ مزارها بوده است و نیز طرفداران خاص خود را شامل میشود. ما سنگ مرمر را در رنگ بندی هایی چون؛ صورتی، نارنجی، سبز، قهوه ای، کرم و یا سفید میتوانیم در بازار عرضه این محصول بیان نماییم. قیمت این نوع از سنگ قبر با توجه به درزها و رگه هایی که دارد، مشخص خواهد شد. بنابراین چنانچه این رگه ها شکل خاصی را ایجاد نمایند، قیمت آن بالاتر و چنانچه از زیبایی سنگ کم گردد، قیمت آن پایین تر خواهد بود. استحکام این سنگ در مقابل سرما و گرما بسیار زیاد میباشد و هر چه رگه های کمتری داشته و دارای سطح براق تری باشد، مقدار مقاومت آن هم بیشتر خواهد شد.

  • سنگ هرات؛

این سنگ که با نام هرات شناخته شده است، از تخته سنگ های وسیع افعانستان برداشت میگردد.  رنگ این قبیل از سنگ ها سفید بوده و دارای رگه هایی به رنگ سبز است. ضخامت سنگ هرات میان سه الی بیست سانتی متر متغییر میباشد.

  • سنگ نانو؛

این قبیل از سنگ ها، جزء سنگ های مصنوعی تلقّی میشود و از مخلوط نمودن بقای سایر سنگ ها با موادی چون سیمان و زرین تشکیل میشود. این نوع از سنگ ها در مقایسه با سنگ های دیگر دارای وزن بسیار کمتر است. از سویی هم نصب آن راحت تر میباشد. حال بهتر است بدین نکته توجه داشته باشید که، سبک بودن سنگ ها ممکن است دزدها را به سوی سنگ قبر عزیزتان رهسپار کند. چرا که این سنگ تنها دارای ضخامت سه سانتی متر میباشد. این سنگ قبر به علّت جذب آب بسیار کم از مقاومت بالایی هم برخوردار است و رنگ ثابت تری هم خواهد داشت.

  • سنگ گرانیت؛

این سنگ به رنگ سیاه میباشد و از سویی متشکل از دو نوع سنگ؛ ایرانی و خارجی است. نوع ایرانی آن به سنگ گرانیت نطنز و تویسرکان و نوع خارجی آن به سنگ برزیلی مشهور میباشد. بهتر است در ادامه ویژگی هر یک را به اختصار بیان داریم.

  • سنگ گرانیت نطنز؛

این قبیل از سنگ که تولید داخل میباشد در دو رنگ مشکی و طوسی عرضه بازار میشود و از منظر درخشندگی در مقایسه با سنگ برزیلی در درجه پایین تری قرار میگیرد. آن نیز همانند دیگر سنگ ها بر روی زمین قرار میگیرد و دارای ضخامت سه الی سی سانتی متری میباشد.

  • گرانیت تویسرکان؛

گرانیت تویسرکان به علّت محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، مقداری کمیاب است. از سویی به دلیل صادرات آن و مقدار تقاضای بالا، به گونه ای معین و محدود فرآوری شده و عرضه میشود. این گونه سنگ حاوی تراکم بسیار زیاد و ساب پذیری منحصر به فرد است. جذب آب توسط آن نیز بسیار کم است.

  • گرانیت سیمین؛

سنگ مزار سیمین از جمله دیگر انواع گرانیتی میباشد که از استحکام و دوام بالایی در برابر نور خورشید، موقعیت جوی گوناگون و… برخوردار میباشد. از حائز اهمیت ترین مشخصات این سنگ میتوانیم به، داشتن رنگ دانه های مشکی و سفید داخل آن اشاره نماییم.

  • سنگ گرانیت برزیلی؛

این گونه از سنگ مزارها بر خلاف اسم خود محصول کشور چین میباشد. سطح این قبیل از سنگ ها به گونه ای کامل صاف و صیقلی است و در مقایسه با سنگ های گرانیتی ایرانی از قابلیت لیزر پذیری بالاتری برخوردار میباشد. این نوع از سنگ قبرها دارای قرنیزهای زیر و کف است که منجر گردیده سطح سنگ در ارتفاع بالاتری نسبت به زمین واقع شود.

بنابراین نوشته ها یا طرح های موجود بر روی سنگ کمتر در برابر سایش پای عابران قرار خواهد گرفت در نهایت حاوی عمر طولانی تری خواهد بود. از این جهت چنانچه که طرح و یا نوشته ی موجود بر روی سنگ قبر مهم میباشد و مایل هستید از نوع مشکی سنگ قبر خریداری نمایید، میتوانید این نوع از سنگ قبر را انتخاب کنید چرا که هم دارای قابلیت تراش کاری بیشتری میباشد و هم طول عمر بیشتری را خواهد داشت. این سنگ قبرها در ضخامت سه الی سی سانتی متر ساخته میشود که شما خواهید توانست بنا بر مقدار بودجه و طرح انتخابی، ضخامت سنگ را معین نمایید.

▪ و در پایان؛

ما نیز امیدواریم، شما با مطالعه مطلب فوق به غایت خود در راستای خرید سنگ قبر برای عزیزان خود دست یافته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *