ویژگی سنگ قبر خوب

بهترین جنس سنگ مزار از چه سنگی است؟

بهترین سنگ قبر

انتخاب بهترین سنگ قبر به ذوق و سلیقه فرد و نیازهای خاص آن‌ها بستگی دارد. هر نوع سنگ قبری ویژگی‌ها و زیبایی‌های خود را دارد و برخی افراد ممکن است ترجیح دهند از سنگ مرمر یا گرانیت استفاده کنند، در حالی که دیگران به دلیل زیبایی سنگ‌های سفید یا سیاه به تراورتن تمایل دارند. بطور کلی مرمر گرانترین و بهترین سنگ قبر است که البته نگهداری از سنگ قبر مرمر بسیار مهم است. اما سنگ قبر گرانیت جز بهترین و پر فروش ترین سنگ مزار موجود در بازار است .

سنگ قبر گرانیت با مقاومت بسیار بالا به فشار، حرارت، و خوردگی شناخته می‌شود. گرانیت به دلیل زیبایی طبیعی، ماندگاری، و انتخاب رنگ‌های متنوع سفید، صورتی، خاکستری، مشکی، طوسی و… یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای سنگ قبر است. هرکدام از سنگ های مزار ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند و انتخاب بهترین سنگ قبر وابسته به سلیقه، بودجه، و نیازهای خاص فرد می‌باشد. همچنین، قبل از انتخاب سنگ، بهتر است با توجه به نگهداری و مراقبت‌های موردنیاز هر نوع سنگ، به اطمینان از مدت زمان ماندگاری و زیبایی آنها بپردازید.

 

بهترین جنس سنگ مزار از چه سنگی است؟

خرید سنگ قبر می تواند برای بسیاری از افراد یک چالش به حساب آید. معمولاً تا قبل از مراسم چهلم باید سنگ مزار متوفی آماده باشد که در این بین، انواع سنگ قبر با قیمت های گوناگون در جنس های مختلف به فروش می رسند. البته سنگ مزار که به صورت افقی نصب می گردد، اصلی ترین سنگ ها به حساب می آید. اما امروزه سنگ بالاسری در سنگ های قبر نیز به چشم می خورد. منظور ما از سنگ بالاسری، همان سنگ کوچکی است که در بالای مزار متوفی نصب می شود. سنگ مرمر، سنگ سیمین، سنگ شبق و سنگ گرانیت برزیلی را می توان جزء سنگ های مناسب برای استفاده در سنگ قبر فروشی معرفی نمود. در این مقاله درباره ویژگی سنگ قبر خوب و نحوه انتخاب بهترین آن ها توضیح داده شده است.

انواع سنگ قبر

ویژگی سنگ قبر خوب

معمولاً در هنگام خرید سنگ قبر شما باید ویژگی های خاصی را برای سنگ در نظر بگیرید. در ابتدا از نظر ظاهری، سنگ باید زیبا و براقیت خود را به نمایش بگذارد. این چنین حکاکی به راحتی بر روی آن مشاهده خواهد شد. همچنین دوام و استحکام سنگ، خود از جمله نکات حائز اهمیتی است که نباید آن را نادیده گرفت. به خاطر بسپارید که دوام و استحکام سنگ قبر در برابر فرسایش از جمله موارد بسیار مهم است. به هر حال شرایط آب و هوایی گوناگون می تواند به فرسوده شدن سنگ قبر در طولانی مدت کمک کند. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین نمونه های سنگ های استفاده شده در سنگ قبر، می پردازیم.

  • سنگ قبر شبق

همچنین در هنگام خرید سنگ قبر انتخاب سنگ قبر شبق، می تواند یک انتخاب ایده آل باشد. این نوع سنگ به جرئت می توان گفت جزء سنگ های کمیاب ولی پرطرفدار بازار است.

  • سنگ قبر سیمین

استحکام و دوام بالا در برابر نور آفتاب توانسته است این نوع سنگ را به یکی از بهترین ها مدل های سنگ های قبر تبدیل کند. احتمالاً در سنگ قبر فروشی ها سنگ های مشکی را با دانه های سفید بسیار مشاهده کرده باشید؛ به این نوع سنگ، سنگ قبر سیمین گفته می شود.

  • سنگ گرانیت برزیلی

بدون شک در سنگ قبر فروشی سنگ گرانیت برزیلی را می توان مرغوب و با کیفیت ترین سنگ معرفی کرد. این سنگ های وارداتی به رنگ های سیاه و براق خود جزء سنگ های پرفروش بازار هستند. توجه داشته باشید که اگر از یک مرکز و فروشگاه معتبر آنلاین نسبت به خرید این نوع سنگ قبر اقدام نکنید، احتمال اینکه جنس چینی را به عنوان جنس برزیلی اصل به شما بفروشند بسیار زیاد است.

سنگ گرانیت برزیلی

قیمت سنگ قبر

برای خرید سنگ قبر شما می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. قیمتی که شما از یک مجموعه آنلاین انتظار دارید و پرداخت می کنید نسبت به بازار سنتی بسیار پایین و مقرون به صرفه تر است. در ابتدا بودجه خود را بررسی کنید و سپس از بین انواع سنگ قبر مرغوب، متناسب با بودجه و ظاهری که مدنظر دارید، نسبت به خرید آن ها اقدام کنید. قیمت های سنگ های قبر همگی با توجه به جنس، ظاهر، دوام و استحکام سنگ برآورد می شوند. سعی کنید ویژگی های اصلی سنگ را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید.

سخن پایانی

امروزه در سنگ قبر فروشی شما می توانید انواع مختلف سنگ را با قیمت های گوناگون انتخاب و خریداری نمایید. توجه داشته باشید که سنگ قبر با توجه به جنسی که دارند، قیمت گذاری می شوند. امروزه شما با خرید آنلاین می توانید از ویژگی سنگ قبر خوب برای مزار عزیزان از دست رفته خود استفاده کنید. سعی کنید ویژگی و جنس سنگ را به درستی مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایید. قبل از خرید آنلاین با کارشناس سایت در ارتباط باشید تا با پاسخ مناسب به سؤالات شما، بدون ابهام بتوانید بهترین نوع سنگ های قبر را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *